Baš se pitamo

Što će nam sve ponuditi pametne i nevidljive banke budućnosti?

Sve postaje digitalno, pa tako i banke. Što će to značiti za nas, dragi Kasičari, kao klijente? Što možemo očekivati, čemu se možemo nadati? I je li budućnost visokotehnološkog bankarstva daleko? Doznajte!

U dobu kad tehnologija tako brzo napreduje i mijenja svijet oko nas vrlo je nezahvalno prognozirati bilo što na dulji rok. Ipak, pokušat ćemo zamisliti oslanjajući se na već prisutne trendove i mogućnosti koje čudesa tehnologije nude.

Nove tehnologije će, po svemu sudeći, banke i poslovanje s njima radikalno promijeniti već tijekom idućih pet do deset godina.

Foto: NEC/VIsual Hunt

Zaboravite na potpisivanje (Foto: NEC/VIsual Hunt)

Recimo, poslovnice kakve danas poznajemo počet će nestajati kako bi ustupile mjesto prostorima u kojima ćemo većinu posla obavljati sami, otprilike kako to danas činimo na bankomatima. Pomagat će nam automatizirani servisi te roboti i specijalizirani softver, opremljeni umjetnom inteligencijom i strojnim učenjem.

Poslovnica koja vas poznaje

Takve će nas poslovnice same prepoznati čim im se približimo, pa ponuditi nama prilagođene usluge, putem aplikacije za proširenu ili virtualnu stvarnost na smartfonu ili uređaju iz kategorije nosivog računalstva kao što su Googleove pametne naočale Glass.

Bit će stalno dostupne u mjeri koja se danas čini gotovo nezamislivom i prilagodljivije. Neće više biti čekanja u redovima. S ljudima ćemo poslovati tek kad će trebati riješiti zbilja složene probleme ili ako baš na tome inzistiramo jer smo staromodni. Vjerojatno će to i više koštati.

Foto: picjumbo/Pexels

Upoznajte svog novog osobnog bankara (Foto: picjumbo/Pexels)

Imat ćemo i osobnog digitalnog pomoćnika, prilagođenog našim potrebama i željama, koji će umjesto nas obavljati sve što nam je dosadno, zamorno i repetitivno. Pa i više od toga: moći će primjerice prebaciti našu plaću u paket koji nudi bolje uvjete ili štednju tamo gdje su bolje kamate.

Savjetovat će nas oko ulaganja, kupovine kuće ili auta, učiti i razvijati se prateći obrasce našeg ponašanja, upozoriti nas kad pretjeramo.

Banke koje nas još bolje poznaju

Banka čiji smo klijenti u budućnosti će znati puno više o nama nego danas jer će biti tijesno isprepletena s drugim aspektima naših života.

Komunicirat će s predmetima, objektima i uređajima koje ćemo koristiti, u rasponu od narukvice za fitnes, pametnih satova i telefona, preko hladnjaka i automobila do kuće, pa te tako prikupljene podatke koristiti kako bi nam pomogla u što boljem upravljanju osobnim financijama, ali i podizanju kvalitete življenja.

Tako će nam naš digitalni tajnik, nakon što baci pogled na podatke o mjesečnoj potrošnji i vaganju, moći priopćiti kako smo pretjerali sa slatkišima i poslati nas u teretanu. Damo li mu zeleno svjetlo, naći će onu koja nam odgovara, učlaniti nas, platiti članarinu i pronaći slobodne termine u našem rasporedu.

Novac u fizičkom obliku također će postupno odlaziti u povijest. Plaćanja ćemo obavljati digitalno, online, u valutama koje će funkcionirati bitno drukčije od današnjih.

Foto: Unsplash

Plaćanja će sva biti digitalna (Foto: Unsplash)

U sve digitalnijem svijetu sigurnost podataka i zaštita privatnosti postajat će sve važnijima. Zaboravit ćemo kako smo potpisivali ugovore, čekove i slipove za kartice, kao i da smo koristili tokene i PIN-ove za pristup bankarskim uslugama.

Umjesto toga identitet ćemo potvrđivati otiskom prsta, skeniranjem rožnice oka, prepoznavanjem lica i glasa ili neki drugi način koji podrazumijeva biometriju.

Budućnost je blizu

Daleka budućnost? Nije! Digitalne pomoćnike kao što su Appleova Siri ili Microsoftova Cortana bar neki od vas već poznaju i koriste. A s visokotehnološkim poslovnicama se već eksperimentira, i to u našem neposrednom susjedstvu.

Addiko banka je prije tri mjeseca u glavnom gradu Slovenije otvorila poslovnicu u kojoj možete zaviriti u budućnost.

Poslovnica u sklopu trgovačkog centra BTC u Ljubljani osmišljena je i napravljena tako da bude pristupačna svim posjetiteljima te da klijentima omogući da što više toga obave sami, bez pomoći osoblja.

Umjesto klasičnih šaltera i sefova za gotovinu, u poslovnicu je ugrađen multifunkcijski aparat na kojem klijenti samostalno mogu realizirati kredit, podići ili deponirati gotovinu.

Na fasadi izvan poslovnice nalazi se zaslon osjetljiv na dodir na kojem se može interaktivno provjeriti ponuda banke.

Kompjuterska stanica omogućava samostalnu pripremu potrebne dokumentacije prije finaliziranja transakcije, a izloženi tablet računalo i pametni telefon omogućuju testiranje aplikacija i mobilnog bankarstva Addiko banke.

Elica Vogrinc (Foto: Addiko banka)

Elica Vogrinc (Foto: Addiko banka)

“Uvidjeli smo kako budućnost nije u dodavanju atraktivnih digitalnih senzacija ili dnevnih boravaka s besplatnom kavom. Poslovnica budućnosti je ona u kojoj klijenti mogu brzo i jednostavno napraviti ono radi čega su došli”, rekla nam je Elica Vogrinc, direktorica prodaje u Addiko banci Slovenija.

Budućnosti nisu samo gadgeti, već i korisničko iskustvo

Cilj je bio reducirati bankarsku ponudu na ono što je klijentima zaista bitno na danoj lokaciji: jednostavne automatizirane transakcije, otvaranje novih računa i realiziranje brzih kredita.

“Klijenti sami biraju koji nivo pomoći im je potreban, a osoblje se aktivno kreće po prostoru kao što je uobičajeno za trgovinu, ali ne i za banku”, pojašnjava Vogrinc.

U poslovnici budućnosti do kredita možete sami (Foto: Bojan – Haron Markičević)

U Addiku nisu stali na pukom postavljanju atraktivnih gadgeta, već su stvorili te implementirali softverska rješenja koja omogućuju inovativne bankarske procese.

Uspješno su riješili i jedan od ključnih izazova: kako poslovnicu učiniti dostupnom i u vrijeme kad su banke obično zatvorene, a trgovački centri poput BTC-a dupkom puni.

Sva ponuda bankarskih proizvoda unutar poslovnice odnosi se ne samo na postojeće klijente Addiko banke, već i na sve ostale posjetitelje BTC-a, u bilo koje doba dana ili tjedna.

U prva tri mjeseca poslovnica budućnosti trostruko je nadmašila očekivanja, kaže Vogrinc.

“Shvatili smo kako klasični način pridobivanja stranaka više nije dovoljan te kako moramo slijediti trendove digitalnog doba, zbližiti korisnika s proizvodima, načinom poslovanja i poslovnicama na jednostavan, brz i učinkovit način, koji je ujedno troškovno optimalan.

Moderan koncept, pripremljen u suradnji s kolegama iz Brigade iz Hrvatske, donio je dobru uslugu strankama i zaposlenima. Uz visoku motivaciju najboljih zaposlenika, kao i uz marketinšku potporu ostvarili smo izvanredne rezultate i zadovoljstvo klijenata dostupnošću i brzinom usluge”, zaključuje Vogrinc.

Damjan Geber

Damjan Geber

‘Ono što Addikovu poslovnicu budućnosti u Ljubljani čini jedinstvenom je to što su uspješno su uklonjena ograničenja koja proizlaze iz radnog vremena klasičnih poslovnica, a klijentima je ponuđena jednostavna i brza realizacije usluge, uz atraktivan dizajn, otvoreni ulaz te aktivno i pristupačno osoblje’, kaže Damjan Geber, kreativni direktor u agenciji Brigada koja je bila zadužena za koncept interijera.

Dakle, nađete li se u Ljubljani svakako svratite u BTC na Šmartinskoj cesti 152 i uvjerite se iz prve ruke kako će poslovanje s bankama izgledati u budućnosti.

Komentiraj članak

Tvoja email adresa neće biti objavljena. Sva polja označena sa * su obavezna